Το 2ο Γυμνάσιο Θήβας για τη σχολική χρονιά 2013-2014 συμμετέχει στα παρακάτω Εκπαιδευτικά Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων.
1) Το θέατρο στην προεφηβική ηλικία
Παιδαγωγική ομάδα: Κούτσικος Λάμπρος
Το σχολείο μας υποστηρίζει όλες τις μορφές τέχνης καθώς δίνουν την δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους μέσα από την έκφραση, τη δημιουργία, την ανάπτυξη φαντασίας. Στα πλαίσια αυτά στο σχολείο μας λειτουργεί θεατρική ομάδα αποτελούμενη από 20 μαθητές και οι οποίοι προετοιμάζουν την θεατρική παράσταση “Ο φιλάργυρος” του Μολιέρου.
2) Πράσινο σχολείο – γκρι σχολείο – διαμόρφωση σχολικού χώρου
Παιδαγωγική ομάδα: Χάρτζης Χαράλαμπος, Κυπραίου Σταυρούλα
Το σχολείο μας με ιδιαίτερη περιβαλλοντική ευαισθησία προσπαθεί κάθε χρόνο να υλοποιεί προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με κύριο στόχο την αφύπνιση των μαθητών και την διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης. Μέσα από το φετινό πρόγραμμα επιδιώκεται η ενημέρωση για τη βέλτιστη διαμόρφωση του σχολικού χώρου μέσα από δράσεις που συνδέονται με τη δενδροφύτευση, τη δημιουργία ανθόκηπου και τη γενικότερη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.
3) Μικρά και μεγάλα μυστικά διατροφής στο σχολικό χώρο
Παιδαγωγική ομάδα: Λούκου Βασιλική, Κυπραίου Σταυρούλα
Στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και με στόχο τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές, επιλέξαμε το παραπάνω θέμα με σκοπό να διερευνήσουμε και να παρουσιάσουμε τις παρακάτω θεματικές υποενότητες:
- Σωστή διατροφή ? Διατροφικά σχήματα στο σχολείο
- Πως θα χτίσουμε σωστά το διατροφικό μας πρότυπο στην προεφηβεία και την εφηβεία
- Η μεσογειακή διατροφή
4) Διατροφή χτίζω σωστά τον σημερινό έφηβο
Παιδαγωγική ομάδα: Παπαδοπούλου Φωτεινή, Κυπραίου Σταυρούλα
Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και με στόχο την περιβαλλοντική αφύπνιση των μαθητών επιλέξαμε το παραπάνω θέμα με σκοπό να διερευνήσουμε και να παρουσιάσουμε τις παρακάτω θεματικές υποενότητες:
- Η μεσογειακή διατροφή
- Σωστή διατροφή ? Καθημερινά διατροφικά σχήματα
- Σωστές διατροφικές συνήθειες από την εφηβεία ? γερές βάσεις για το μέλλον
5) Μεσογειακή διατροφή – βότανα – φυσική άσκηση
Παιδαγωγική ομάδα: Αλμπάνη Βασιλική
Στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των προγραμμάτων Αγωγής ? Υγείας, με κύριο στόχο την ενημέρωση και την περιβαλλοντική αφύπνιση των μαθητών μας επιλέξαμε το παραπάνω θέμα με σκοπό να διερευνήσουμε και να συνδυάσουμε τις παρακάτω θεματικές υποενότητες:
- Η μεσογειακή διατροφή
- Τα βότανα και οι ευεργετικές τους επιδράσεις
- Η άσκηση και καλή φυσική κατάσταση πολύτιμος αρωγός στο να χτίσουμε ένα γερό και υγιές σώμα και να εξασφαλίσουμε υγεία, ευεξία και μακροζωία
6) Στηρίζομαι στα πόδια μου
Παιδαγωγική ομάδα: Πλατιά Μαρία, Νεοφωτίστου Χρύσα, Παντερής Αντώνιος, Μπεκρή Ιωάννα
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Στηρίζομαι στα πόδια μου” έχει σκοπό την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών καθώς και την δυνατότητά τους να αντιστέκονται σε αρνητικές επιρροές και εξαρτήσεις. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου.
7) Να είσαι παιδί, είναι δικαίωμα. Της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς
Παιδαγωγική ομάδα: Κυπραίου Σταυρούλα
Στα πλαίσια της προκήρυξης του προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς: “Να είσαι παιδί, είναι δικαίωμα”, υλοποιήσαμε το εν λόγω πρόγραμμα στο χρονικό διάστημα από 15 Νοεμβρίου έως 15 Δεκεμβρίου 2013 με τίτλο δράσης “Εχω δικαίωμα να είμαι παιδί, να ενεργώ σαν παιδί, να διδάσκομαι από τους μεγάλους αλλά και μαγικά να τους διδάσκω” και επί μέρους θεματικές ενότητες ανά τάξη:
- Η Α΄Τάξη ζωγραφίζει τα δικαιώματά της
- Η Β΄ Τάξη συνθέτει τα δικαιώματά της και
- Η Γ΄ Τάξη ολοκληρώνει τον πίνακα των δικαιωμάτων των παιδιών
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΡΙΟ
8) Ευ Ζην
Παιδαγωγική ομάδα: Αλμπάνη Βασιλική, Ντόκου Φωτεινή
Το πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν. υλοποιείται με βάση τρεις άξονες:
- την αξιολόγηση παραμέτρων υγείας σε παιδιά και έφηβους
- την ενημέρωση/εκπαίδευση μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και φορέων
- την παρέμβαση στο σχολείο, την οικογένεια, και το σύνολο της κοινωνίας
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου